torsdag 3 april 2008

Solen är här nu

Denna dagen har varit rent njutningsbar måste jag säga!

Dagen började med att mor lilla kom hit när jag bytt om och tillsammans väcker vi Lucas.. Mamma klär på honom och vi beger oss till bilen för mamma är så söt att hon körde mig till jobbet vid 05.30 i morse. Det är en härlig mamma det! Vi kommer ner till stationen, Lucas vill vänta på att mitt tåg kommer så det gör dom. När tåget kommer visar jag dom förarhytten och föraren kommer och pratar med Lucas och visar honom stråkastarna och plogen och Lucas talar om för honom att han ska bli förare när han blir stor!

Jobbar ner till Nässjö och upp därifrån oxå. Tiden går fort! Åker upp till Skövde och innan bussen går upp till dagis hinner jag köpa lite uteleksaker till Lucas. Hämtar Lucas och åker bussen hem! Handlar lite på ICA innan vi går hem. Lucas blir lite grinig för han är både trött och hungrig. Jag ställer mig och börjar göra potatismos (hemmagjort) och Sandra Söt kommer över och äter med oss.. Sen tar vi kaffe på balkongen. Åh så härligt att sitta i solen på balkongen. Det slutar med att vi sitter där i 40 minuter ca. Pratar om ditt och datt och tittar på fetto kort på mig från några år sen! Sandra knallar hem och ringer försäkringskassan och jag och Lucas lägger oss och vilar. Vi vaknar, skickar meddelande till Sandra och går till lekparken allesammans! Kom alldeles nyss in, har tvättat oss och sitter nu och tittar på bolibompa! Och har ätit fil och müsli och smörgåsar. Mums. Mätt, färdiglekt och nu ska vi bara mysa i sängen!

Hur är man funtad egentligen? Jag försöker mer eller mindre få Henrik irriterad, saker flyger ur min mun som kanske varken är snällt, trevligt eller vidare genomtänkt! Varför? För att få uppmärksamhet? För att få en reaktion? Men om jag då får negativ uppmärskamhet blir jag då nöjd? Och om jag får en reaktion som jag kanske är ute efter, blir jag då gladare? Tror knappast det! Gnabbas är hur kul som helst.. Men inte bara, känns som om jag går i gamla bekanta hjulspår som är allt för svårt att ta sig ur. Sådana där leriga djupa spår! Men nu är det dags att ta sig ur dom och låta leran torka så man kan ta sig an en framtid med lågskor istället för stövlar! *ler*

Skulle gått bort med cykeln till mamma och pappa idag men gör det i helgen istället! Idag är sista kvällen med Lucas för den här gången. Ska mysa med honom, blir nog en dusch innan sängdags och sagoläsning! Sen kommer Johans nya tjej Elin hit imorgon och hämtar honom. Ska bli trevligt! Hon är så söt hon.. Och Lucas gillar henne.. hoppas nu bara att det funkar fint mellan Elin och Johan så Lucas får lite mer stadga i livet!

Nej nu blir det mys med min lilla gooding!

Dagens ord: Njut av solen, imorgon kanske den gömmer sig!


Inga kommentarer: