onsdag 2 april 2008

Maximum misfortune

Why?


Varför drabbas alltid jag av otur? Jag hinner inte ens ha tur en gång innan jag får massa otur igen. Igår blev mammas cykel stulen (eller ja det var då jag konstaterade att den var det) och idag så har pappa fixat punkan som allt som oftast drabbar det bakre däcket på min stackars cykel, min icke så trogna tjänare! O så cyklar jag hem med Lucas i sin stol bakpå. Tro fan att jag cyklar på en sylvass liten sten som sätter sig i framdäcket.. Det pyser när jag låser cykeln och konstaterar att jag inte kommer kunna cykla ner till stationen imorgonbitti heller.. Maximal otur. Ringer mina föräldrar! Mamma hon skrattar åt mig när jag berättar det och undrar liksom jag varför jag inte kan ha tur med något. Pappa han säger att han ska fixa den sen frågar han sig och mig hur fan jag lyckas.. Ja du! Hur lyckas jag?

Köp en lott! Då kanske lyckan vänder! (säger pappa) Kanske ska testa!


Lucas han badar här intill mig och jag har slängt igång en maskin tvätt och en maskin disk.. Duktiga Malin på G! Har inhandlat pilatesboll idag samt skor och kläder för att röra på mig ute. Så nu är det bara motivationen och självdisciplinen som ska JET-startas. =)

Nu är det dags att ta upp russinet ur badet så jag kan få duscha o känna mig fräsh!

Dagens ord: Gör något för att bryta mönstret! Men vad?

Inga kommentarer: