tisdag 22 april 2008

Kär som en fjortis!

Härliga våren är här!

Jag har träffat personen jag vill dela livet med. Som jag inte är rädd att lämna ut mig komplett till och som gör mig lycklig och får mig att må bra med mig själv varje dag. Det är häftigt att känna så! Helt otroligt! Trodde inte denna känslan fanns där ute för mig, inte efter det jag varit med om på gott och ont. Men nu infinner den sig i själ och hjärta och det är tufft. Vill planera, tänka och känna samtidigt som jag är kär och osäker som en fjortonåring! Leker han med mig? Kommer han slita mitt hjärta itu? Det är bara att vänta och se. Och hittills så går jag som på små moln och ler sådär smått fånigt.
Tack för att du finns!

Pratade med Sandra söt om bröllop, namnbyte, familj och lite annat häromdagen och det kom fram saker man aldrig tänkt på förut. Vi är som de flesta andra tjejer antar jag. De flesta förlovar sig förhastat väldigt unga numera och så gjorde även vi. Sandra med en kille bra mycket äldre än henne som hon nu inte har någon som helst kontakt med och jag som förlovade mig med Johan som jag dock var tillsammans med i åtta år och fick underbara Lucas med. Men det gick aldrig längre än till förlovning vilket jag i efterhand är otroligt lättad och glad över.

I alla fall!

Kom och tänka på hur jag skulle önska att frieri och så skedde. Det ska vara romantiskt och enkelt. Inte sliskigt och överdådigt.. Något som vore häftigt vore om "han" frågade föräldrarna om lov, sen vet jag inte hur det skulle gå till men det är ju en annan sak. Jaja. Jag har lärt mig något efter min första förlovning och det är att jag mognat och nästa gång jag förlovar mig vill jag att det ska vara för att jag/vi vill gifta oss och dela livet med varandra. Så nästa gång vill jag ha hela grejjen tror jag. Vill att han friar till mig! Behöver inte vara på knä på en restaurang för det är inte min grej. Det ska komma överraskande och känslorna som finns mellan oss ska vara otvivelaktiga! Det ska bara välla upp känslor i mig och det ska skrika JAAAA i hela mig! =) Jaja fantisera kan man alltid göra!

*skrattar* Nu kanske det är någon som blir nevös. *flinar*

Nu ska jag plocka lite härhemma.. Har varit hos Henrik i Nyköping och jobbat i helgen så har inte hunnit med hemmet. Sen blir det dusch och kvällsmat! Åh vad skönt att ta hand om sig själv en kväll sådär bara..

Dagens ord: Att planera är inte farligt, se det på rätt sätt bara!


Inga kommentarer: