lördag 5 april 2008

Jämförelse

Sitter här i Göteborg och funderar över mig själv, mitt självförtroende och över hur jag är funtad egentligen!
Hur mår jag?
Jobbar ihop med en supermysig tjej (kollega) för vi är alltid dubbelbemannade på tåg 112 som lämnar Göteborg vid 00.32 för färd mot Skövde! Ser inget ont alls i henne och alla andra fungerar bra ihop med henne! Men lik förbannat jämför jag mig med henne. Vet att det inte är så att bara för att man gillar någon (rent yrkesmässigt) så betyder inte det att man inte kan gilla någon anna precis lika mycket! Men ändock finner jag mig själv sittandes på tåget och fundera!
Jag måste ha fått ordentliga törnar i mitt självförtroende! Antingen så är det verkligen så och jag har försökt att förneka det utan att hela mig själv och lurat mig till att tro att jag är en stark person. Eller så är det så att jag bara grubblar för mycket över allt för triviala saker! Eller så är det helt enkelt en mix av två icke så bra saker!
Tänk om den föraren gillar henne bättre! Den personen pratar mer med henne, pratar han så mycket med mig? Är hon sötare? Är hon roligare? Ta detta nu med en stor nypa salt eftersom jag jobbat sen kl 16 idag och har flera timmar kvar innan huvudet ens är nära kudden och jag är lite bitter över att den jag älskar mest (Lucas åtsidosatt) i världen just nu befinner sig långt över 30 mil bort från mig! Jag får inte träffa Henrik förrens på fredag! *pustar*
Fan vad jag är tragisk! Jaja är väl så med mig att när jag mått bra ett tag så ser jag till att jag mår dåligt en liten stund för att sedan låta solen återigen skina i mitt liv, och detta är väl kanske ett typexempel på detta!
Nu ska jag inte älta mer! Jag är så stark som jag tror att jag är! Och jag är omtyckt precis som jag är! Sen kanske jag ska hitta en hobby och läsa lite mer både böcker, nyheter och annat smått o gott så jag har lite mer varierade saker att tala om, förutom kärlek, dejting (tidigare) och jobb. Ja så får det bli!
Trött hjärna fungerar mindre bra som ni förstår. Blir som ett enda sammelsurium av svammel! *skrattar*
Sov gott!

Inga kommentarer: