lördag 19 april 2008

Glorious saturday


Befinner mig för tillfället helt avlappnad och varm på min härligt soliga balkong! Sitter här i linne och hoppas väl på att få en fräken eller två för motivationen att ta tag i hemmets diverse måsten är som bortblåst när våren kommer såhär på besök över en dag, hoppas dock det blir längre visit än så!

Henrik han ska spela fotbollsmatch idag så jag ska underhålla mig själv fram till 15.32 då mitt tåg lämnar Skövde för att ta mig till förorten Falköping där jag ska spendera delar av min lördag. Ska jobba då såklart slutar runt två inatt och jobbar sista tåget upp från Göteborg tillsammans med Conny och Kvick! Det blir nog väl det med. Men som sagt motivationen till att göra något annat än att vara ute i solen lyser med sin frånvaro.

Pratade med Anders på Shell igår, vad jag saknar att jobba där med killarna. Det var ett sånt härligt gäng. Jaja stormtrivs ju med jobbet som jag har nu men kan ibland känna att det hade varit 100 gånger smidigare att jobba där. Nära hem jämt, och till dagis. Och inte så supermärkliga tider som vi har på SJ. Men men...

Tog på mig extra jobb nästa vecka så kan inte gå till tandläkaren som planerat så måste ringa o babbla med dom på måndag och så ska jag sova i Nässjö onsdag-torsdag nästa vecka.. Wiiieee...*not* Men som tack för hjälpen får jag dubbel tidersättning och är ledig 1:a maj så jag kan vara med och demostrera! Gött mos!

Nej nu ropar magen efter uppmärksamhet så det får bli lunch nu!

Dagens ord: Skynda långsamt! Njut av solen när hon visar sitt glada anlete!



Inga kommentarer: